Specialisaties

Jij bent de enige bent die jezelf kan veranderen. Zeker als je jouw leefstijldoelen wilt behalen. Wij helpen jou bij deze ontdekkingsreis en daarom sta jij er bij ons nooit alleen voor. Dit doen wij door maatwerk te leveren. Jij bent uniek en daar hoort een persoonlijke aanpak bij. Jouw situatie, wensen en behoeften zijn leidend om samen een duurzaam begeleidingsplan op te stellen dat bij jou past. Invictus is gespecialiseerd in Personal Training, Small Group Training en Coaching. En met onze digitale leeromgeving wordt alles nog beter ondersteund. Wij hebben een vakkundig team dat altijd voor jou klaar staat! 

Zoals wij van onze sporters verwachten dat zij zich (blijven) ontwikkelen, doen wij dat ook. We volgen regelmatig nascholing om onze kennis up to date te houden. Ook zijn onze trainers gespecialiseerd in verschillende richtingen. Zo kun je bij Invictus terecht voor mobility training, Zwanger en Fit en Sportvoeding. 

Mobility training 

Mobiel zijn is essentieel voor een vitaal leven. Vitaliteit staat onder meer voor het hebben van regie op je eigen leven. Wanneer je onvoldoende mobiel bent, beperkingen hebt in je gewrichten of onvoldoende bewegingsbereik hebt, neemt niet alleen je bewegingsvrijheid af. Ook loop je het risico blessures te krijgen doordat je gewrichten op een verkeerde manier belast. De algehele kwaliteit van leven neemt af. Mobility training is – in het kort – een combinatie van flexibiliteit plús het opbouwen van kracht van spierweefsel rondom je gewricht. Ook je brein, stabiliteit en ademhaling spelen een grote rol. Mobiliteitstraining zorgt voor een verbeterde vochtbalans in en rondom gewrichten. Mobiliteitstraining is géén quick fix. Het vereist discipline én tijd: mobiliteit neemt pas toe wanneer je regelmatig oefent en je brein de nieuwe bewegingen opslaat. Dit noemen we ook wel neuromusculaire training. Met mobility training kun je het bewegingsbereik van een gewricht verbeteren. Ook kan het leiden tot gezonde gewrichten met een verbeterde vochtbalans. Bovendien kan mobility training bijdragen aan een betere lichaamshouding en een sterkere core. Alledaagse pijntjes en kwaaltjes nemen af en het lichaamsbewustzijn neemt toe. Al onze trainers zijn gespecialiseerd in mobility training en het is (wanneer nodig/gewenst) een vast onderdeel van de Personal Trainingen. 

Zwanger en fit

Gefeliciteerd, je bent in verwachting! Harstikke leuk, en wij doen er alles aan om jou als mama-to-be zo fit mogelijk te houden gedurende de zwangerschap. Bij Invictus vind je alle informatie die je nodig hebt om goed te kunnen blijven trainen.  Een fitte zwangerschap is een fijne zwangerschap, daarom willen wij jou zo goed en zo lang mogelijk begeleiden. (Blijven) sporten tijdens de zwangerschap heeft namelijk veel voordelen:

1. Door te sporten zal je conditie minder gauw teruglopen (of zelfs verbeteren), daardoor voel je je fit en heb je meer energie.

2. Als je algehele conditie beter is, heb je minder last van zwangerschapskwalen.

3. Een gezonde gewichtstoename tijdens je zwangerschap.

4. Een gezonde groei van de placenta.

5. De kans op zwangerschapsdiabetes neemt af.

6. Je krijgt sterkere spieren en meer flexibiliteit waardoor ook de kans op pijnklachten vermindert.

7. Je zult beter en dieper slapen.

8. Een getraind lichaam herstelt sneller na de bevalling.

9. Van sporten krijg je een goed humeur.

Het aantal vrouwen dat sport tijdens de zwangerschap wordt steeds groter. Toch is er nog steeds regelmatig onduidelijkheid over de effecten van sporten tijdens de zwangerschap. Ook de omgeving speelt hier een rol in. Er wordt soms gedacht dat trainen tijdens de zwangerschap schadelijk zou kunnen zijn voor moeder en/of kind. Onderzoek heeft echter aangetoond dat sporten tijdens de zwangerschap, mits op aangepaste wijze en onder professionele begeleiding, juist positieve effecten heeft. Blijf wel goed afstemmen op hoe je je voelt, want een prettig en veilig gevoel tijdens het trainen is natuurlijk heel belangrijk! 

Bij Invictus hebben we gespecialiseerde trainers die jou kunnen begeleiden bij het trainen, neem gerust contact op voor een vrijblijvende kennismaking! 

Sportvoeding

Wij werken volgens het principe van de door de Vereniging Sportdiëtetiek Nederland (VSN) zelf ontwikkelde sportvoedingspiramide. Hiermee kunnen (sport)diëtisten beter en duidelijker toelichten hoe een goed sportvoedingsadvies is opgebouwd. De piramide laat zien dat goede sportvoeding gebaseerd is op een goede basisvoeding. De  sportvoedingspiramide laat duidelijk de volgorde en verhouding zien van de onderdelen waaruit sportvoeding bestaat.

De voeding van iedere sporter begint met een gezonde basisvoeding, de onderste laag van de piramide. Sport je op recreatief niveau, dan zul je genoeg hebben aan een gezonde voeding in de basis. Of je nou sport voor je plezier, om fit te blijven, sterker te worden of af te vallen; een goede basisvoeding is het fundament. Een gezonde basisvoeding levert je alle voedingsstoffen die je lichaam nodig heeft: koolhydraten, eiwitten, vetten, vitamines, mineralen, vocht en voedingsvezels. Iedereen heeft al deze voedingsstoffen nodig. Wanneer de basisvoeding in orde is, heb je een goede basis gelegd voor optimale sportprestaties.

Wil je meer, wil je je prestaties verbeteren, langer op een intensief niveau kunnen trainen of een sneller herstel na een zware inspanning? Dan is mogelijk de basisvoeding alleen niet voldoende en kan een goede sportvoeding je helpen. En gaan we kijken naar producten uit de middelste laag: de sportspecifieke voeding. Dit zijn sportdranken, sportrepen of sportgels die rondom een training of inspanning genomen kunnen worden, afhankelijk van de soort, de intensiteit en de duur van de inspanning. De klok is een belangrijk onderdeel in deze laag, want hier geldt: timing is belangrijk! Het moment van de inname van extra vocht of voedingstoffen heeft grote invloed op het herstel van spieren en koolhydraatvoorraden en op het voorkomen van uitdroging.

Voor topsporters kunnen sportsupplementen prestatiebevorderend werken, mits ze niet schadelijk zijn voor de gezondheid en niet op de dopinglijst staan. Supplementen vormen het allerlaatste stapje om je prestatie te verbeteren, en her zijn heel veel supplementen op de markt die domweg niets doen. Soms kan er ondanks een goede basisvoeding een tekort aan bepaalde voedingsstoffen ontstaan, zoals aan ijzer of vitamine D. Het gebruik van supplementen is dan een mogelijkheid, waarbij het raadzaam is dit te overleggen met een sportarts of een sportdiëtist. De BGN-Gewichtsconsulente werkt met de sportvoedingspiramide en kan jou van advies voorzien!

PERSONAL TRAINING
Personal Training Goeree-Overflakkee

Voor velen is het zelfstandig behalen van hun doelstellingen lastig. Speciaal voor hen heeft Invictus Personal Training diverse persoonlijke coaching trajecten beschikbaar.

DUO TRAINING

Wil je samen sporten met je partner, vriend(in) of bekende? Ben je op zoek naar Personal Training in een DUO jasje waar je samen begeleid kunt sporten onder professionele begeleiding? Volg dan de DUO Training bij Invictus.

PERSONAL GROUP TRAINING
Small Group Training Goeree-Overflakkee

Personal Group Training bij Invictus zijn trainingen in een kleine groep van maximaal 6 personen, onder professionele begeleiding. Verantwoord en effectief sporten, persoonlijke aandacht en gezelligheid zijn de ingrediënten van deze leuke trainingsvorm. 

PAST INVICTUS PT OOK BIJ JOU?

Kom sporten bij Invictus Personal Training en ontdek hoe doeltreffend en leuk de ontdekkingsreis naar jouw gezonde leefstijl kan zijn. 

Vraag het gratis e-book aan!

Stap voor stap naar een gezond voedingspatroon

Vul hieronder je gegevens in

BIJNA KLAAR 50%

Oeps! We konden je formulier niet vinden.